Tutorial utilizare - versiune web
Sortări și filtrări dosare
Definiții
OCPI – Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară
BCPI – Birou de Cadastru și Publicitate Imobiliară
Cerere – solicitare înregistrată la OCPI sau BCPI, în urma căreia solicitantul primește un număr de înregistrare. Aceasta poate fi la ghișeu sau prin intermediul aplicației eTerra.
Stare – Situația în care se află o cerere / solicitare.
Modalitate de funcționare
Platforma funcționează ca un serviciu agregator și de interogare a cererilor înregistrate la oficiile de cadastru și publicitate imobiliară din România. Aceasta utilizează informații publice disponibile pe site-ul www.ancpi.ro
Orice persoană interesată își poate crea cont de utilizator pe site. Conturile disponibile prin această platformă sunt de 2 feluri – cont Free și cont Silver. Ulterior creării și confirmării contului utilizatorul are posibilitatea să adauge numerele de înregistrare ale cererilor înregistrate la OCPI. Platforma rulează la un interval de timp prestabilit un script prin care verifică starea tuturor cererilor din contul fiecărui utilizator. Aceasta verifică starea anterioară a cererii, iar în caz că există modificări de orice natură (stare sau text detaliat) actualizează informațiile înregistrării și notifică utilizatorul printr-un email și notificări tip push (pentru aplicațiile de mobil).
Cum îmi fac cont?
În secțiunea „Cât costă" se face click pe butonul „Creează cont" aferent tipului de cont dorit și se urmează pașii afișați pe ecran. După confirmarea contului prin intermediul linkului din emailul primit și plății (în cazul contului Premium) se poate trece la adăugarea de dosare.
Cum adaug un dosar / cerere?
După login faci click pe butonul unde apare adresa ta de email și alegi „Dosar nou". Această operațiune se face și din pagina de „Dosare active".
Cum urmăresc un dosar / cerere?
De aici se ocupă platforma. Tu nu trebuie să mai faci nimic. Aceasta va face interogări periodice la ancpi.ro, iar dacă există o modificare va actualiza starea lucrării și îți va trimite un email de informare cu modificările. Atât de simplu.
Cum închid un dosar / cerere?
În cazul în care cererea ta s-a soluționat, o poți închide din pagina de detaliu a ei, apăsând butonul „Închide dosar". Aceasta nu se șterge, ci o vei regăsi în zona de „Dosare finalizate".
Cum modific un dosar?
În cazul în care la adăugarea cererii au fost introduse date greșite (număr dosar, localitate) sau vrei să modifici descrierea dosarului, aceasta se poate face din pagina de detaliu apăsând butonul „Modifică".